12 Haziranda Yer Çekimi Sizin Kontrolünüzde Olacak (Gravity Rush)

Tarih Haz 9 2012 - 3:02am - Skaty
1514

Aralık ayında Japonya’da çıkışını yapmış olan Gravity Rush (Daze) sonunda batı ülkelerine de geliyor. Yer çekimini kontrol edebildiğimiz bu yenilikçi oyun 12 Haziran tarihinde indirilebilir olacak.

Yer Çekimini Nasıl Kontrol Edebileceğinizi Öğrenin

Özgürlüğe doğru bir kayış

Gravity Rush’ın oyun sisteminin en karakteristik özelliklerinden biri Gravity Shift. Kontroller oldukça basit: oyuncu sağ butonu basılı tutuyor ve PS Vita sistemini gitmek istediği yöne doğru eğiyor.

Gravity Shift’in oyuncuya garip bir his verdiğini, farklı bir boyuta doğru genişleyen başka bir dünyaya açılan küçük bir pencereden bakıyormuş gibi hissettirdiğini düşünüyoruz. PS Vita sisteminin yüksek hassasiyete sahip hareket sensörü ve güzel OLED ekranı olmadan bu noktaya ulaşamazdık, bu yüzden oyunun platformu PS Vita olduğu için gerçekten şanslı olduğumuzu düşünüyoruz.

Oynama özgürlüğü

Gravity Rush’ın ilk planlama aşamalarındayken, oyuncuların bulmacavari bir şekilde belirlenen güvenli bir rotada yerçekimini kontrol etmelerine izin vermeyi ve büyük düşüşlerin karakteri yaralamasını düşünüyorduk.

Ardından, oyuncu ilerledikçe yetenekleri de yavaşça gelişecek ve oyunun ortalarına doğru tam hareket özgürlüğüne kavuşacaktı. Ancak bu planı test ekibine gönderdiğimizde birbirinden farklı tepkiler aldık.

Aldığımız çoğu geribildirim, “Oyunun orijinalitesi ve eğlencesi, oyuncular yerçekimini kontrol edip sınırlar olmadan özgürce hareket ettiğinde hissediliyor.” ve “Oyuncular bunu en baştan yapabilmeli.” diyordu. Başlangıçta bu miktarda bir özgürlüğün oyuncuyu kısa sürede sıkacağından endişelensek de, bu tavsiyeleri uygulamaya karar verdik ve düşüşten kaynaklanan yaralanmaları da kaldırdık.

Yerçekimi kahramanı

Oyuncuların sınırlamalar ve yaralanmayla ilgilenmek istemediklerini fark ettik. Gerçek birer kahraman olmayı ve Gravity Shift’in sunduğu tüm heyecanı tatmayı istiyorlar. Örneğin, bir düşmanı binalar arasında kovalayabilmeyi ve düşman kaçarsa şehrin üzerine çıkıp düşmanı yeniden bulmayı istiyorlar.

Oyunun gerçek eğlencesinin oyuncuya bu tarz sinematik aksiyon anları yaşatmasında saklı olduğu söylenebilir.

kaynak: tr.playstation.com

Yazar Bilgileri

Viva la Vita !

Beni Facebook'da Bul
Facebook'da

Beni Twitter'dan Takip Et!
Takip Et @https://twitter.com/PSVitaTurkiye Twitter'da
Beni Google+'da Ekle
Google+'da

  • Ömer

    Oyunun grafikleri böyle değildi ne olmuş yaa.

  • Tolunaykandirmaz

    demosu yayında