Call of Duty Declassified Geliştiricisiyle Röportaj

Tarih Eki 4 2012 - 6:59pm - Skaty
1890

Call of Duty Black Ops Declassified on PS Vita

Oyun içi görüntülerini ilk kez GamesCom’da gördüğümüz ve genel olarak oyuncular tarafından beğenilmeyen Call of Duty Black Ops: Declassified için yeni detaylar paylaşıldı.

Geliştirici stüdyonun başı Robert Huebner, PS Blog’a verdiği röportajda şu sorulara ışık tuttu: Grafiklerde iyileştirme var mı ? Yeni haritalar nasıl olacak ? Yeni modlar neler ? Silah modifikasyonu nasıl olacak ?

 

> GamesCom’dan sonra oyunun geliştirilme aşamaları nasıl devam etti ?

RH: GamesCom’un üstünden çok zaman geçmiş gibi. Bence kayda değer en büyük değişiklik oyunu görsel geliştirmesinde oldu. Daha zengin renk paletleri, daha detaylı modellemeler ve daha iyi ışıklandırma… Ayrıca Call of Duty oyuncularının alışık olduğu ince detaylı animasyonları da yeni bir sistemle harmanladık.


> Call of Duty’i PS Vita’ya adapte ederken en önemli unsurlar hakkında ne kararlar verdiniz ?

RH: Akla iki şey geliyor. Kontrol hissi ve silahlar ilk önceliğimiz, çünkü diğer platformlarda Call of Duty’i Call of Duty yapan bu unsurlardı. Bu konularda serinin kıdemlilerinden çok sayıda fikir ve öneri aldık, ayrıca kontrolleri PS Vita için özelleştirdik.

Önemli unsurlardan ikincisi ise animasyonlar. Oynarken hepsini tam olarak fark edemiyorsunuz ancak derine indiğinizde Call of Duty’de, her düşman ve her geçiş için hazırlanmış inanılmaz sayıda animasyonla karşılaşıyorsunuz ve bunların hepsi çok ince ve zekice hissettiriyor. Biz de Declassified’de aynı hissiyatı yaratmak için çok zaman harcadık.


> Yeni hazırladığınız Nukehouse ve Range haritalarından bahsedin. Açıkça belli ki Nuketown için fanların favorisi Nuketown’dan esinlenilmiş.

RH: Evet, Nuketown kesinlikle fanların favorisi ve biz de bu harita için saygı, hürmet anlamında bir şey yapmak istedik. Nukehouse sonuçta sıkı bir harita oldu ve özgün görüntüsünün yanında orijinali gibi hissettirmeye çalışıyor.


> Fanların merak ettiği bir soru. Silah modifikasyonu ne kadar detaylı olacak ?

RH: Önceki oyunda var olarak silah eklentilerinin bir çoğunu devam ettirdik, fanların favorilerinden susutucular, uzatılmış şarjörler, fonksiyonlu el bombaları ve farklı optikler… (New additions also appear like improved grip, which improves hip fire accuracy, and adjustable stock, which gives full movement speed while using Aim Down the Sight.)

 

Multiplayer’de bu eklentileri level atlayarak kullanabileceksiniz. Ana silahla iki, her ikincil silahla da bir eklenti kullanabileceksiniz.

Call of Duty Black Ops Declassified on PS Vita

> Yeni el bombası çeşitleri olacak mı ve Vita’ya özel kontroller kullanılacak mı ?

RH: Kesinlikle. Hikaye modunun zaman periyoduna uygun en popüler el bombaları ve teknik silahları hazırlıyoruz ve bolca çeşitlilik olacak. The Bouncing Betty multiplayer’de en popüler hamlelerden biri, tek seferde öldürmek insanlara farklı tatmin duygusu hissettiriyor. Flaş patlamaları da ayrıca güzel, sesli party ile karşındakinin tepkileri her zaman eğlenceli olmuştur. Dokunmatik ekran bombayı atmak ve aynı zamanda hedefinizi belirlemek için kullanılabilecek.


> Single player için ne tür görevler planlıyorsunuz ?

RH: Single player’da tekrar tekrar oynanabilir ve her seferinde performansınızı geliştirebileceğiniz hedef bazlı görevlere yoğunlaştık. Kullanıcı her bölümde en iyisini yapabilmek için çaba sarf edecek ve başarmanın deneyimini yaşayacak.


> Oyunda ayrıca “hayatta kalma” görevleri de var. Bunun hakkında ne paylaşabilirsiniz.

RH: Hostiles adını verdiğimiz ve “sınırsız dalgalarda hayatta kal” diye tanımladığımız görevlerin bulunacağı bir mod olacak. Oyuncu bu modda, dalgalar halinde üzerine gelen farklı düşmanları yok edip hayatta kalmaya çalışacak.

 

Son olarak: oyunda zombi modunun olmadığını IGN kendi ön-incelemesinde yazmıştı, geliştiricinin de bu konuda bilgi vermemesi ve Hostiles gibi bir modun eklenmesi zombi modunun olmayacağını bize gösteriyor. Call of Duty Black Ops: Declassified’de çıkışta zombi modu olmayacak ancak ilerleyen zamanlarda ücretli DLC şeklinde gelebilir mi diye bir soru sorulacak olursa cevap büyük ihtimalle “Neden olmasın” ? olacaktır.

 

Haber ve röportaj çevirilerinizi sitemizde yayınlatmak için iletişime geçebilirsiniz.

Yazar Bilgileri

Viva la Vita !

Beni Facebook'da Bul
Facebook'da

Beni Twitter'dan Takip Et!
Takip Et @https://twitter.com/PSVitaTurkiye Twitter'da
Beni Google+'da Ekle
Google+'da

  • berksp

    mw3 teki special ops gibi olmus eger en az 4 kişilik survival mod olursa zombyi tam olarak yansıtmasada hissetirecektir bence en iyi bölüm multi vitanın en iyi multisi olacak 

  • UMBUT

    Herkese MErhaba ;

    Geç olsun da güç olmasın … 

  • Darthmmk

    zaten ps3 grafikleride fazla iyi degildi uzun bi sure bf3 oynadiktan sonra cod a bakamiyordum bile :D yeterki haritalar ve damageler iyi olsun rfbs nin tekrari olcaga benzemiyor ama cikmadanda bisi soylenmez sonucta nihilistic bu soz verdigi modu ve duzeltmeleri guncellemede vemedi :D bir yerdede vitadaki en iyi fps oyun yaziyordu :D baska bir oyun yok yazcaklarina en iyisi yazmislar :D