collapse

Gönderen Konu: STARLIGHT INCEPTION [ BETA İNCELEME ]  (Okunma sayısı 2340 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

Çevrimdışı UMBUT

  • Genel Moderatör
  • *****
  • UnReAL
STARLIGHT INCEPTION [ BETA İNCELEME ]
« : 01 Kasım 2013, 12:17:23 »

 " Susuzluğun baş gösterdiği uzun uzun yıllar öncesinde kimse teknolojinin doğaya yenileceğini düşünmüyordu.Irkımızın devamı için dünyadan ayrılmalı ve teknolojimizin yardımı ile yeni gezegenler bulmalıydık...Herşey bitti derken yeni bir varoluş savaş içinde bulduk kendimizi...Artık uzayda da rahat değildik..."





HErkese MErhaba ;

Yine sıradışı olmaya aday bir oyunla karşı karşıyayız. Bildiğiniz gibi dünyaya kahraman dayanmıyormuş gibi bir de şansımızı uzayda deneyeceğiz bakalım. Yaklaşık 1,5 yıldan fazla bir süre önce sevgili Skaty'nin haberini yaptığı Starlight Inception'un BEta versiyonunu inceleme şansı bulduk. Oyun demo tarzında ama özelliklerini görmek açısından tam sürümmüş gibi olduğundan çok fazla detaya inmeden hemen oyun hakkındaki fikirlerimizi edinelim isterseniz :


Tabiki merak edenler olabilir ;  öncelikle Oyunumuzun konusu neydi, Skaty'nin klavyesinden hatırlayalım :

http://www.psvitaturkiye.com/vita-icin-yeni-bir-oyun-starlight-inception/







Özellikle grafik açıdan ve oynanabilirlik açısından çok şey vadeden oyunda bir uzay gemisini kumanda ediyoruz.Daha doğrusu uzaydaki bir savaş gemisi diyebiliriz. Öncelikle kontrollere alışabilmemiz için bir CERTIFICATION FLIGHT yani sertifika uçuşu yapmamız gerekiyor.Bu uçuş sırasında çift analog ile anlıyoruz ki kontroller normal bir uçak simülasyonuna çok benziyor. Uçağımızda değiştirebileceğimiz özellikler mevcut.PArtnerimizden bizim yerimize savaşa katılmasını, kendi hedefine gitmesini,geri çekilmesini,hedefi korumasını gibi şeyleri isteyebilirken bunun yanında kendi savaş uçağımızı da geliştirebiliyoruz.Bunlar silah,tamir,savunma ve motor gibi özellikler.







Oyuna sadece grafik,ses gibi teknik özelliklerle yaklaşacağımızdan çok fazla bir detay beklememek gerektiğini düşünüyorum.Oyun ilk açıldığında biraz tırtıklı grafikler göze çarpıyor.Uzayda olmamızdan dolayı genellikle ışık efektlerinin iyi olmasını bekleyebiliriz.Fakat oyunda tek yapabildiğimiz tek bir uçuş yapabilmek. Bu yüzden grafikler konusunda çok fazla bir bilgiye sahip olamıyoruz.ASlında oyunun kontrolleri bir uçak simülasyonuna benziyor. Zamanında F16 Fighting Falcon veya Falcon 4.0 oynayanlar bilirler; kontroller bir uçak kullanır gibi idi.Yani kolu ileri itince aşağı hareket ediyor,kendimize çekince ise yukarı çıkıyor.Bunu yanında sol analog ile flap kontrolü yapabiliyoruz. Yani uçağın ana yönünü belirleyebiliyoruz.Kontrollere alışmak kolay.Ses bakımından radyo konuşmaları,füze ateşleme ve patlamalar dışında duyduğumuz ekstra ses " dııt dııt " oluyor. Grafikleri ise pek beğenmedim.Zaten karanlık olan oyunda bir de BETA sürüm olunca insan birşeyler bekliyor.Bu tarz oyunlarda Killzone'dan daha yüksek bir grafik beklenebilirdi; fakat zaten uçağın düşmanı kilitleme uzunluğu 10000km'lerden başladığı için birkaç saniye sonra 6-7 km ötede ufak bir patlama efekti görmek can sıkıcı olabiliyor.Daha yakınlarda ise hedefi vurmanın verdiği haz sadece ışık oyunları olarak göze çarpıyor.

Oynanabilirliğe geldiğimizde,dediğim gibi ,oyunda silah seçimi falan tarzı bir şey belirtilmediği için kullanıcı elindekilerle idare etmek zorunda kalıyor.Zaten topu topu 10 dakikada biten ( belki de 5 ) görev sonunda uçağı indirmek için heyecan duysam da ( çünkü işin kaymağı uçağı indirmekten geçiyor,görev bitince uçağı indiremezseniz size ancak madalya takarlar; tabi naaşınızı bulurlarsa :D ) 150 metre kala ekranın kararıp görevin bittiğini öğrenmem, son ağzımda kalan tadı da alıp götürdü açıkçası...

Yapay zeka dediğimiz şeyi betada aramak zor , ama fizik kurallarının aptal oluşu da dikkatimden kaçmadı. Çarpışma anında uçağın koca geminin içinden hayalet gibi geçmesi, sallamasyon patlama efektleri,kendi kendine dolan makinalı tüfek ve hasar , ( sonsuz olacaksa neden oynuyoruz ? ) ve uçağımızın 800km/h hızla çarptığı bir uyduyu beraberinde götürüp ondan bir türlü kaçamaması elimi çabuk tutmam gerektiğini hatırlatıyor. Çünkü hezarfenburak'ı Worms'da bekletmek hiç adil değil ;)

Maalesef 1,5 yıl beklememizin karşılığını beta'da alamamanın verdiği keyifsizliğin üstüne ( müzik 15 saniyede bir geri sarıyor ) yapmam gereken şey sanırım 1416 MB'lık boş bir yer açmak olacak...Umarım asıl versiyon bu söylediklerimi bana yutturur.

İyi oyunlar ;)

Kararlar doğru ya da yanlış değildir.Kararlar karardır...!!
Kupaları Vita'nı Tanıştır Ana Sayfa Yazarı Bilgenin Gözünden [Metin] Müfettiş Gadget Buraların Popüleri [Bronz] Proje Takım Üyesi

 

* *

* Kupaları Tamamla

* SON MESAJLAR

Maidumptool oyun Gönderen: Thenew
[20 Temmuz 2017, 10:02:35]


Ps vita fifa 17 Gönderen: Thenew
[19 Temmuz 2017, 10:54:48]


Henkaku olanlar oyun satmıyor mu? Gönderen: acu540
[18 Temmuz 2017, 17:23:32]


Vitamın Bataryası Öldü Gönderen: Hyper
[17 Temmuz 2017, 12:10:28]


3.60 ve Henkaku Offline Hakkında Biraz Yardım... Gönderen: uyesuyes
[14 Temmuz 2017, 12:30:02]


3.60 ve Henkaku Offline Hakkında Biraz Yardım... Gönderen: mybiolog
[11 Temmuz 2017, 17:49:03]


Henkaku olanlar oyun satmıyor mu? Gönderen: MilanCenk
[11 Temmuz 2017, 13:53:56]

* OYUN ÇIKIŞ TARİHLERİ

Sorry! There are no calendar events available at the moment.

* GÜNCEL YAZILIM SÜRÜMÜ