Killzone Mercenary (İnceleme)

Tarih Eyl 5 2013 - 7:03am - Egin
2638
GENEL PUAN
  • Grafik
  • Hikaye
  • Atmoster
  • Eğlence
  • Çoklu Oyuncu
  • Ses-Müzik

Killzone: Mercenary, Gamescom 2012’de duyuruldu. Duyuru videosundaki görüntülerle herkesi heyecanlandırdı. Bu heyecan gitgide büyüdü. Hepimiz Killzone: Mercenary ile ilgili ufacık bir bilgi bile gördüğümüzde; sevinir, heyecanlanır olduk. Bu oyun hakkında “Vita’nın son kozu” dendi, “Bu da kötü olursa, Vita ölür” dendi. Çok şey yazıldı, çizildi. Tüm Vita kullanıcıları merakla ve umutla bekledi. Ve Killzone: Mercenary sonunda çıktı…

 

Killzone: Mercenary

 

Burada iyi yok. Burada kötü de yok. Burada sadece görev ve para var.

Killzone, birçok PlayStation oyuncusunun favori serilerinden biridir. Killzone uzak bir gelecekte, politikanın ve düzenin karmakarışık olduğu bir ütopyada geçer. Killzone: Mercenary’de, ilk Killzone’un (ve Killzone: Liberation’ın) hemen sonrasını oynuyoruz. Helghast-ISA savaşının tam ortasındayız ve biz bir paralı askeriz. Ne iyiyiz, ne de kötü. Yalnızca para için yaşıyoruz. ISA için de, Helghast için de çalıştığımız bölümler var. Adamımızın adı Arran Danner ve bir de partnerimiz var. Partnerimiz Ivanov’un karakteri ne yazık ki bana pek derin gelmedi. Ivanov’u canlandıran ses de karakterin dış görünüşüne hiç uymamış. Oyunun Türkçe seslendirmesinde göze batan tek nokta bu. Danner’da bir paralı askerde aradığınız her şey var. Acımasız, sorgulamayan ve sadece görevi yapan adeta bir robot. Fakat savaşın içine girdikçe ve insanların durumunu fark ettikçe, değişmeye ve gittikçe farklı biri olmaya başlıyor…

Oyun oldukça çizgisel. Bölümleri geçmek için sadece bir yol var ve bu yol zaten oyun tarafından size dayatılıyor. Tamam, Far Cry 3 gibi tamamen açık dünyaya sahip bir oynanışı olmasını beklemiyorum ama en azından bir iki alternatif yol olabilirdi. Bunun dışındıysa oynanış kesinlikle harika. Killzone oyunlarının kendine has bir oynanış yapısı vardır. Biraz ağır ve hantaldır ama bu oynanışı başka hiçbir oyunda bulamazsınız. Bu yüzden Killzone’u herkes sevmez ama sevenleri çok sever. Mercenary’de ise biraz da cihazın çift analoglu bir el konsolu olmasından, oynanış aynı kalitesini koruyor ve buna bir de hız eklemiş. Killzone: Mercenary’nin yapımcıları tarafından iki kelimede “hızlı ve kaotik olarak tanımlanmasının nedeni de bu olsa gerek.Senaryo modunda ve bazen de multiplayer modunda hiç beklemediğiniz anda derin bir çatışma gelişebiliyor ve 10-15 saniye içinde 8 düşman öldürebiliyorsunuz. Oyun gerçekten çok hızlı ve çarpıcı. Ve bu yapı, senaryo modundaki “Şunu yap, bunu yap. Güzeeel, şimdi de şuraya git bakalım.” gibi özgürlük kısıtlamalarını -kısmen de olsa- telafi ediyor. Mercenary’nin kalıplaşmış Killzone oynanışına getirdiği yeniliklerden biri de, son zamanlarda birçok oyunca kullanılan kayma mekaniği. Oyunda koşarken kayabiliyorsunz ve bu çoklu oyuncu modunda, bir keskin nişancı tarafından izlendiğinizi hissettiğinizde çok yardımcı oluyor. Kayma mekaniğinin; yürüyenbir çift el ve bir silah olmadığımızı, bir vücudun parçası olduğumuzu hissetmemize de çok faydası dokunmuş. Ara geçişler ise kesinlikle mükemmel. Birinci sınıf bir oyun oynadığınızı hissediyorsunuz. Bazen uçuyor, bazen araç kullanıyor, bazen de bir tank veya hava gemisi ile çarpışıyorsunuz.

Düşmanların IQ Seviyesi

Yapay zeka son yıllarda çoğu FPS oyununun başına bela olmuş ve çok önemli bir konu. Malumunuz, Resistance ve CoD: Declassified ile illallah etmiştik yapay zeka sorunlarında. Zihinsel engelli, kör ve sağır düşmanlar mı dersiniz; yoksa en rütbesiz düşmanın profesyonel oyuncu gibi olmasını mı; yoksa yanınıza kadar gelip ateş etmeden “Abi arada uğra, bir çayımızı iç” diyen misafirperver rakiplerimizi mi? Yapay zeka ile bu kadar kötü bir geçmişi olan konsol ve kullanıcıların artık düzgün bir yapay zekaya hasret kaldığını hepimiz biliyoruz. Killzone’da yapay zeka kusursuz olmasa da, şimdilik hiç büyük bir sorunla karşılaşmadım. Ha, ufak tefek problemler yok mu, var. Mesela bir düşman kumandanı sorgulamanız gerekiyorsa ve bu oyunun senaryosunda gerçekten olması gereken bir adımsa arkasından yaklaştığınızda sesinizi duymuyor veya dönüp şöyle bir arkasını kolaçan etmiyor. Gerçi önemli bir Helghast kumandanının veya rütbeli bir askerin neden yalnız dolaştığı da ayrı bir merak konusu ya. Bu mantık hatası oyunu orta seviyede açtığınızda sürerken, en zor seviyede de maalesef görüyorsunuz. Çünkü oyun gerçekten çizgisel ve birden fazla, farklı son maalesef yok. Bir diğer küçük yapay zeka hatası da, siperdeki düşmanın siperden başını çıkarıp, uzunca bir süre ateş etmemesi. Bu bir yapay zeka hatasından ziyade, bilerek ayarlanmış bir kısıtlama gibi geldi bana. Bu tür, küçük ayrıntılardan rahatsız olursanız oyunu en son zorluk seviyesinde açmak isteyebilirsiniz ama bölüm sonları da sizi epey zorlayacaktır hatırlatayım. Bu tür ufak tefek şeyleri saymazsak yapay zeka oldukça güzel, gizlilik gerektiren bir bölümde yürümeyip koştuğunuz zaman düşmanlar uyanıyor mesela. Orta seviye zorluk, ortalama oyuncular için ideal.

 

 

 

Paralı Askersem, Ne Kazanırım?

Oyunda bir paralı askeriz ve oyundaki sistemin en önemli noktası para. Biz özel ve bağımsız bir askeri şirketin mensubu olduğumuzdan, savaşta tarafsızız ve parayı kim verirse, düdüğü onun için çalıyoruz. Bu senaryonun derinliğine çok şey katmış ama daha çok katkıda bulunduğu kısım oynanış olmuş. Örneğin bir düşmanı silahla rahatlıkla öldürebilecekken, daha fazla ödeme alabilmek için headshot yapmaya veya bıçaklamaya çalıştığınız oluyor. Para kazanıp silah, mühimmat, cephane, zırh, VAN-Guard ve gereken diğer her şeyi para karşılığı satın alıyorsunuz. Tüm bunları satın aldığınız yerde silah tüccrı Blackjack. Çok ilginç bir karakter ve oyun içi market hariç neredeyse hiç konuşmamasına rağmen, oyundaki en önemli karakterlerden biri olan Ivanov’dan -bence- daha derin.

Yalnız burada derin bir silah kişiselleştirme/modifiye sistemi, oyuna çok yakışabilirdi. Yine oyun içi parayla yakınlaştırıcılar, destekler, kaplamalar satın alırdık. Ne yazık ki yok ama silah kaplamaları ve tasarımları gerçekten çok iyi. 25 silahdan biri mutlaka sizinki olmalı. 6 silahlık resistance’dan sonra bu sayı hiç de fena değil. Silahlara bakarken,vher silahın “Hasar, İsabetlilik, Menzil, Şarjör Büyüklüğü, Ateş Oranı” kategorilerinde 5 üzerinden puana sahip olması ve hangi tarz görevler için uygun olduğuyla ilgili kısa bilgiler doğru silahı seçmenize çok yardımcı oluyor. Bir de VAN-Guard’lar var ki, bunlar oyunun kendine has en güzel şeylerinden biri. VAN-Guard’ları farklı kullanım özellikleri olan, yardımcı yetenekler gibi tanımlayabilir, Call of Duty’deki perk veya package’lara benzetebiliriz. VAN-Guard’ları satın aldığınızda, belli bir limit para kazandığınızda aktif edebiliyor veya tek kullanımlık VAN-Guard’lar kuşanabiliyorsunuz. Hikaye ve çoklu oyuncu modunda kazandığınızın paraların ve satın aldığınız eşyaların her iki moda da geçmesi, tüm bu alışveriş olayına rahatlatmış. Para sistemi ise oyunun kendine has en önemli özelliği olarak, Killzone: Mercenary’nin aklımızdan çıkma süresini uzatmış.

Sesler, Grafikler ve Teknik Detaylar

Bu konuya seslerle girmek istiyorum. Oyundaki sesler genel olarak oldukça iyi olmuş diyebilirim. Silah sesleri, ayak sesleri, düşman sesleri, can çekişme sesleri oldukça gerçekçi. Bu konuda seslendirmeye de değinmek lazım. Oyunun Türkçe seslendirmeye sahip olması bile çok büyük bir nimet. Aslında bu konuyu eleştirmeye çok da hakkımız yok. Ancak çoğu PlayStation oyuncusunun yaptığı -ve yapması gerektiği gibi- bu konuda Sony Türkiye ekibine büyük bir teşekkür ve minnet borçluyuz. Birçok firma Türk oyuncuların varlığını bile reddederken, Sony’nin peş peşe gelen Türkçe oyunları, bu sektörde bizim de var olduğumuzu bilen birilerinin olduğunu hatırlatıyor bize. Oyunlara Türkçe dil seçeneği eklenmesi için de, Sony Türkiye kanadının merkezi Sony yönetimine çok dil döktüğünü hatırlatıyor ve buradan hepsine birer teşekkür yolluyoruz. Seslendirmeler bu oyunda da gerçekten çok iyi ve iyi bir hikayeyi ana dilde dinlemek gibisi yok. Sırf Türkçe oyunlara destek açısından bile, bence alınmalı bu oyun.

Görsel kaliteye gelirsek, daha önce pek çok kez tekrarlanmış olduğu gibi, Vita’daki en verimli performansı Killzone: Mercenary veriyor. Bazen birkaç saniyeliğine bozulan çözünürlüğü saymazsak, daha önce Vita’da görmediğimiz kadar göz alıcı. Ha, gelecekte bundan daha iyisi yapılır mı, elbete yapılır. Bu konsol henüz 2 yaşını bile doldurmadı. Elbette gelecekte daha iyisi gelecektir ama o gün gelene kadar elimizdekinin en iyisi bu oyun. Kan efektleri, gölge ve ışık oyunları, silah ve zemin kaplamaları gerçekten harika. Ayrıca görüntünün kalitesi, oyunun akıcılığını hiçbir şekilde kötü yönde etkilememiş. Guerilla Cambridge, Vita’nın gücünü son damlasına kadar kullanmış.

 

Çoklu Oyuncu ve Oynanma Potansiyeli

Oyunun çoklu oyuncu modunu, beta ile çoğu kişi denemiştir ama bir incelemede değinmezsek olmaz. Öncelikle diğer her şey gibi, hikaye ve çoklu oyuncu modlarında yaptıklarınıza göre güncellenen bir Mertlik Kartı’nız var. Bu Mertlik Kartı her oyuncuda bulunuyor ve ne kadar yüksek olursa, oyuncular arasında o kadar prestijli oluyorsunuz. Mertlik Kartı’nız her gün güncelleniyor ve yükselebildiği gibi düşebiliyor da. Mertlik sistemi rütbelerden daha önemli denebilir. Birini indirdiğinizde Mertlik Kartı havada kalıyor ve yanına gidip almanız gerekiyor. Bir nevi Call of Duty’deki, Kill Confirmed modu gibi. Çoklu oyuncu haritaları son derece dinamik ve her birinin farklı bir teması var. Bu yüzden tek bir haritadan bile uzun süre sıkılmıyorsunuz. Çoklu oyuncu modu Resistance ve CoD: Declassified gibi yalnızca 8 kişiye kadar destekleniyor ve gerekçe olarak da Vita’daki Parti uygulamasının 8 kişiye kadar desteklemesi gösteriliyor. Eğer bu sayı hep böyle devam ederse bu Vita’nın geleceği açısından pek de iyi olmayacaktır. Oyunda ne yazık ki sadece 3 çoklu oyuncu modu var. Bunlardan ikisinin zaten her oyunda olan, tekli ve takımlı ölüm maçı olduğunu düşününce bu sayı bizleri üzüyor. Yine de diğer mod oldukça komplike ve kendini uzun süre oynatıyor. 5 farklı evrede, belirlenen görevleri yaparak puan kazanmaya dayalı olan bu mod, çoklu oyuncu modundan uzunca bir süre kopmamanızı sağlayabilir. Gene de Guerilla’dan en azından birkaç tane mod daha ve 6v6 oyuncu desteği beklerdim.

Savaş Sizin İşiniz…

Killzone: Mercenary, Vita’daki yüksek teknik kapasitesi, zevkli oynanışı, kendine çeken hikayesi, Türkçe seslendirmesi ve diğer her şeyiyle Vita’nın en iyi oyunlarından biri olmuş. Kendini uzun süre oynatma potansiyeline sahip yapısı ve uygun fiyatıyla her Vita kullanıcısının alıp, oynaması gereken bir yapım.

Artılar

+Geniş teknik kapasitesi
+Gerçekçi sesleri
+Para ve alışveriş sistemi
+VAN-Guard’lar
+Yenilikçi mekanikleri

Eksiler

-Aşırı çizgisel yapısı
-Modifiye sistemi kayıp
-Çoklu oyuncu modunun 8 kişilik desteğe ve 3 moda sahip olması

FPS devrimini, ele taşıyan seçkin bir yapım…

Yazar Bilgileri

Video oyunlarına hayatının büyük kısmını adamış şahsiyet. Yazmaktan, okumaktan ve oynamaktan büyük zevk alır.

Beni Facebook'da Bul
Facebook'da

  • can

    dün sabah 10 da başlayıp aksam 17 de bitirdim kıdemlide . oyun iyiydi

  • pearljam

    mesela maç bitiyor multiplayerda, çıkamıyorum yeni oyun başlamadan maçtan, birde her maç öncesi baya bekletiyor, buda kısa süren oyun modlarında baya kötü oluyor.

  • Levent N

    Ben oyunu psn Türkiye’den pre order yaptım. İki sorunum var. Birincisi türkçe dublaj mevcut değil. Sanırım online psn sayılmıyor. Kutulu almak gerekiyor. Diğeri ise 30 dk kadar oynadım sonra kapattım. Ana menu de sadece new game görünüyor. Continue diye bir secenek göremedim. Acaba daha hiç save etmedi mi yoksa online olarak mı save ediyor sadece.

    • Egin

      TR PSN’den satın aldıysanız mutlaka Türkçe dil seçeneği olmalı. İndirdiğiniz oyunda inerken, yanında, parantez içinde (POL;TUR;RUS;SCA) şeklinde bir ekleme olmalı ama zaten TR PSN’den aldıysanız oyunu, bu ekleme vardır. Bir yere kadar oynadığınızda da ana menüde devam etme seçeneği olmalı, tekrar biraz oynayıp deneyin, bakalım olacak mı? Eğer hiç save noktasına gelmediyseniz kaydetmez. Save yaparken ekranın sağ üst köşesinde bir işaret görünür.

    • Levent N

      Türkçe işini hallettim. Cihazım ingilizce kullandığım için direk ingilizce olmuş oyun. Türkçe’ye çevirdim. Save edecek kadar oynamadım galiba. Bölüm sonu mu save ediyor. Hiç kayıt görünmüyor çünkü dosyalarda sadece istatistik ve puanı kaydetmiş profile.

    • metehan

      oyunu ben turkce oynuyorum dedigin sorunlar bende yok