Most Wanted İçin Yeni Bilgiler. Harita, FPS, Online, Oyun Motoru…

Tarih Ağu 21 2012 - 1:43pm - Skaty
2270

Geçtiğimiz günkü haberimizde Matt Webster, yeni Most Wanted’in PS Vita versiyonunun görünen yüzünden ve oyunun nasıl şekillendiğinden söz etmişti. Bu kez daha da detaya girerek bizlere teknik bilgiler veriyor.

Matt Webster (Yapımcı-Criterion): “Bu bizim Vita oyunumuz ve bu oyun tamamen aynısı (ev konsolu ile). Oyunda aynı açık dünya var, sadece tek fark online kullanıcı sayısı. Online kullanıcı sayısı 12 yerine 4 olacak, ancak yaşatacağımız deneyim aynı olacak. Aynı açık dünya yapısı olacak, aynı araçlar olacak, aynı Autolog özellikleri ve aynı kapışmalar olacak, tamamen aynı olacak.”

” Vita’da yapmaya başladığımız şey bizi gerçekten korkuttu ancak oldukça iyi başardık. Bu çok önemli: Vita’da, PC’de veya konsollarda kazandığımız her Speed Spoint Most Wanted listesinde toplanacak ve arkadaşlar arasında en çok Most Wanted” olmak için işte bu şekilde yarışacağız.

Röportaj, Matt Webster‘in genel açıklamalarının ardından soru-cevap şeklinde devam ediyor.

Soru: Oyunda bir hikaye modu olacak mı ?

M.W: Hayır. 10 Tane en çok aranan araç olacak. Sadece 1 tane kalabilir. Oyunlar çok ciddi olmaya başladı. Biz sadece eğlenceye geri dönmek istiyoruz. Çok fazla vurdu kırdı olmaya başladı.

Soru: Polis olarak oynanabiliyor mu ?

M.W: Hayır. Polis olarak oynamak istersen senin oyunun Hot Pursuit.

Soru: Oyun Frostbite 2 ile mi çalışıyor ?

M.W: Hayır bu kendi oyun motorumuz.

Soru: Hot Pursuit ile aynı motor mu ?

M.W: Çok şükür değil (:)). Onun farklı bir versiyonu, işleme metodu daha yeni. Criterion, çok hızlı bir şekilde eğlenceye başlamak için Hot Pursuit’in DNA’sını korudu, bunun yanında 300-320 km/s’de çokça zaman geçireceksiniz. Açık dünya platformundasınız, kararlarınızı çok hızlı verebilmeli ve olaylara farklı açılardan bakabilmelisiniz.

Soru: Bunu sıkça duymuşsunuzdur. Bu oyun bana önceki Need for Speed’den çok Burnout Paradise’yi anımsatıyor. Ancak Burnout her zaman 60 fps’de çalışıyordu, siz neden Most Wanted 2 ile 30 fps’de takılı kaldınız ?

M.W: İlk olarak Görsel sadakat, ikinci olarak da 60 fps’de açık dünya platformu bir oyun yapmak inanılmaz derecede güç. Bu yüzden kendimizden bir ödün vermedik. Ancak bu işin doğasında var, biz güzel bir şeyleri alıp onları başka güzel şeylerle karıştırdık, bunu da görselliğe sadık kalarak yaptık. Araçların görünümü mükemmel, bunlar şimdiye kadarkilerin en iyileri. İşte yaptığımız takas böyle bir şey.

Her nasılsa, kontroller ile ekrandaki gecikme 60 hertz’lik oyun ile aynı. Bu en çok önem verdiğimiz konulardan biri oldu. Kontroller ve ekranda gördüklerimiz arasında gecikmeyi nasıl en aza indirebiliriz ? Oyunu 1080p ve 60Hz’de çalıştırmak isterseniz bunu yapabileceğiniz platform PC.

Soru: Hava efektleri olacak mı ?

M.W: Islak zemin efekti ekledik çünkü çok havalı gözüküyor.

Soru: Yol tutuşunda bir fark yarattı mı ?

M.W: Oldukça az.

Soru: Harita Ne Kadar Büyük ?

M.W: Büyüklük… Bu oda ne kadar büyük ki ? Büyüklük kavramını tanımlamak zor bu yüzden bunu hakkında konuşmuyoruz. Bize göre bu oynanışla alakalı, karşılaştırma yapmakla. Bu şekilde ifade etmek gerekirse Paradise’den daha büyük, Hot Pursuit’ten daha küçüğüz ancak Hot Pursuit bu büyüklüğü kazanabilmek için oldukça uzun düz yollara sahipti.

Yeni oyunda daha çok oynanış var. Sadece bir yol şebekesinden fazlası var. Sanırım Paradise’ye göre 2 veya 3 kat daha fazla yolumuz var, yine de şimdiye kadar yapılmış en açık-dünya türü oyun bu. Asıl önemli olan bu. Son yaptığmız karşılaşmalar tüm bu açık alanda gerçekleşiyor. Paradise’den edindiğimiz tecrübelerden biliyoruz ki oyuncular buna bayılıyor. Öyle binalar var ki üstünde, altında, tepesinde hatta tepesinin tepesinde araç sürebildiğiniz. İşte bizim için daha önemli olan bu türde bir oynanabilirlik. İşte bu yüzden de metreler, kareler ya da uzunluk ile karşılaştırma yapmak çok anlamsız.

Soru: Kinect kısıtlı da olsa sesle kontrolü destekliyor mu ?

M.W: Evet.

Soru: Peki PlayStation Move ?

M.W: Ah, evet. Nerede bu acayip şey (gülerek sağına soluna bakıyor). İşte böyle, şuna bir göz at (PS Move yarış direksiyonunu çıkarıyor). İşte bu şekilde sürebiliyorsunuz. Polis tarafından kovalandığınızda ışık kırmızı ve mavi yanacak (PS Move ışıklarını gösteriyor). Ortam sakinleştiğinde mavi yanacak ve serbest sürüşe geçtiğinizde yeşil yanacak, eğlenceli…

 

Soru: Oyuncular kendilerini panoda nasıl görecek ? Autolog’da fotoğraf yüklenebilecek mi ?

M.W: Evet, NeedForSpeed.com üzerinden. PSN veya Live avatarınızı oraya aktaracağız ancak kendiniz NeedForSpeed.com adresine giderseniz kendi resminizi de yükleyebilirsiniz, avatar çağırabileceğiniz farklı bağlantılar da olacak.

 

Xbox 360, PlayStation 3, PC and PlayStation Vita platformlarına 2 Kasım tarihinde çıkış yapıyor.

Yazar Bilgileri

Viva la Vita !

Beni Facebook'da Bul
Facebook'da

Beni Twitter'dan Takip Et!
Takip Et @https://twitter.com/PSVitaTurkiye Twitter'da
Beni Google+'da Ekle
Google+'da