Natural Doctrine (İnceleme)

Tarih Eki 11 2014 - 8:29pm - Elluin
1920
GENEL PUAN
  • Grafikler
  • Ses
  • Oynanabilirlik
  • Atmosfer

Natural-Doctrine-inceleme

Kadokawa Games tarafından hazırlanan ve Nisan ayında Japonya’da çıkan Natural Doctrine NIS America aracılığıyla sonunda srpg seven oyuncularla buluştu. Playstation 3, Playstation 4 ve Playstation Vita için hazırlanan oyunun PS Vita versiyonunu sizler için inceledim.

 

Zoru Hemen Başarırız İmkansız İse Zaman Alır

Zor oyunlarla aramda ilginç bir aşk ve nefret ilişkisi var. Zorluğundan ötürü bir görevi bitirdiğimde veya güç bulunan bir ekipmanı bulduğumda tatmin olsam da zorluk seviyesinin gereğinden fazla olması oyundan aldığım zevki önemli ölçüde düşürüyor. Ancak günden güne basitleşen oyun mekanikleri yüzünden “old school” (eski tarz) zorluk seviyesine sahip oyunlara ilgi artmakta. Bunun en güzel örneklerinden biri olan Dark Souls serisinin kendine has hatırı sayılır bir oyuncu kitlesi var ve bu kitle büyümeye devam ediyor.

Natural Doctrine işte bu bahsettiğim zorluğu ve ince detayları düşünen kitleye hitap ediyor ve yaptığınız en küçük hatada gözünüzün yaşına bakmıyor.

 

Hatasız Kul Olmaz

Oyunumuza girer girmez farkedeceğimiz şey iki oyun modunun bulunduğu olacak. Singleplayer ve Multiplayer seçeneklerine sahip Natural Doctrine’in isterseniz öncelikle tek kişilik bölümünden bahsedelim.

Tek kişilik oyun modu bizi Geoff ve arkadaşlarının bulunduğu  goblinler, gorianlar ve orclar tarafından istila edilmiş bir dünyaya bırakıyor. Kısa bir karakter tanıtımının ardından savaşların içine dalıyoruz. Combata girer girmez ise oyun bizi anlaması pek kolay olmayan ve bir o kadar da uzun tanıtım aşamasına sokuyor. İşte Natural Doctrine’in deneyimsiz srpg oyuncularını kısa sürede kendinden soğutabilecek özelliği tam burada yatıyor. Öğrenmesi zor ve kompleks oyun mekanikleri. Ancak bu kompleks oyun mekanikleri zorluğu seven oyuncular için artı hanesinde yer alıyor lakin ipleri elinize aldıktan sonra son derece eğlenceli ve emeniğizin karşılığını aldığınız bir duruma dönüşüyor.

Peki nedir bu kompleks ve zor oyun mekanikleri? Natural Doctrine bulunduğunuz haritaları parçalara bölüyor. Bu bölünen parçalara karakterlerinizi hareket ettirerek konumlandırıyor ve yapmasını istediğiniz özellikleri kullanıyorsunuz. Karakterlerimiz sırası gelince ilerleyebiliyor (maksimum 2 parça) ancak maksimum başarıyı sağlayabilmeniz için link saldırıları düzgün kullanmanız gerekli. Link saldırıları ortak bir düşman birime saldırmanız durumunda karakterlerinizin aldığı ekstra güçler olarak tanımlayabiliriz. Kontrolümüzdeki birimlerden birini düşman bir birime saldırtmanız durumunda diğer karakterlerinizi de sırası gelmeden kullanabiliyor ve bu sayede büyük bir yıkıma yol açabiliyorsunuz. Elbette saldırırken karakterlerinizin konumu çok önemli, aralarında ne kadar uzun mesafe varsa saldırılarına o kadar bonus saldırı gücü ekleniyor ve bu bonus ataklar sayesinde karşımızdaki birimleri hızlıca alt edebiliyoruz. Büyü ve tüfek kullanan karakterlerimizi ise destek olarak doğru açılarla yerleştirmek gerekli lakin friendly-fire denilen mekanik oyunumuzda mevcut. Ava giderken av olmak istemeyiz elbette.

Doğru yerde doğru hareketi yapmamanız halinde (yanlış birime saldırı veya yanlış karakter konumlandırma gibi) kolay zorluk seviyesinde bile bir felaketle karşı karşıya kalmanız işten bile değil. Oyunda 4 zorluk seviyesi bulunuyor ancak normalden yukarısını oynamak istiyorsanız stres topunuzu yanınızda bulundurmayı unutmayın.

Çoklu oyuncu modu (multiplayer) ise güzel düşünülmüş bir sisteme sahip. CP denilen puanlarla (online moda girmeniz ve online oyunlara katılmanız halinde topladığınız) bronz, gümüş veya altın kart paketleri satın alıyoruz. Satın aldığımız bu paketlerden şansımıza göre birimler çıkıyor. Bu topladığımız birimlerden stratejimize uygun birlikler oluşturuyoruz. Versus ve Co-op seçeneklerinden birini seçerek ister diğer oyunculara karşı istersek de onlarla beraber oynayabiliyoruz.

Bugün Ne Giysem?

Elbette Natural Doctrine rpg türünde bir oyun olmasından ötürü içinde ekipman toplama ve beceri ağacı gibi özellikleri barındırıyor. Karakterlerimize zindanlarda sandıklardan topladığımız ekipmanları giydiriyoruz ve seviye atladıkça her karakterine kendine özel bulunan beceri ağacından istediğimiz alana puan vererek geliştiriyoruz.

Elbette fazla sıkıntı çekmeden ilerlemek istiyorsak belli bir oranda grind yapmalı ve karakterlerimizin seviyesini ve ekipmanlarını yüksek ve kaliteli seviyelerde tutmalıyız. Ancak özellikle oyun başlarında girdiğiniz zindanları temizleyebildiğiniz kadar temizlemeye çalışmalısınız çünkü her zindan bitişinde o zindana giriş belli bir süreyle kapanıyor. Fazla gelişmeden ilerlemeniz durumunda ise ana hikayede zorlanmanız mümkün.

Teknik özelliklere göz attığımızda grafiklerin sizi fazla etkilemeyeceğini belirtmeden geçmeyelim. Seslendirmeler ve müzikler ise oyunun atmosferine yakışır bir şekilde ayarlanmış, bu alanda verilen emeği yeterli bulduğumu söylebilirim. 2 dil seçeneği bulunan oyunumuzda dileyenler sesleri Japonca veya İngilizce olmak üzere değiştirebilirler.

Yıkılmayan Adamlar İçin

Natural Doctrine zoru seven, “Bana şöyle zor oyun verin abicim” diyenlerin tercih etmesi gereken acımasız bir srpg. Mekaniklerini çözene kadar sabredersebilirseniz gökkuşağının sonundaki hazineye sahip olabilirsiniz. Hazineyi bulup açmanız durumunda ise fazla beklemeden oradan uzaklaşın lakin arkanızdan bir goblin ordusu geliyor olabilir.

 

  • cloudcaelum

    Çok güzel bir inceleme olmuş, böyle oyunların incelemesini görmek güzel. Benim de almak istediğim bir oyun. Oyunun sistemi Valkyria Chronicles’e epey benziyor sanırım ve ben onun sistemi epey beğenmiştim.

    Bi de biraz teknik detaya gireiblir misin, misal FPS düşmeleri çok mu, çözünürlük doğal mı vs. gibi.

    İnceleme için tekrar teşekkürler.