Tearaway Hakkında Bilmeniz Gereken 10 Şey

Tarih Ağu 22 2012 - 3:20pm - Skaty
942

LittleBigPlanet geliştiricisi Media Molecule, PlayStation Vita oyunu Tearaway’i duyurarak gamescom 2012’deki herkesi şaşırttı. Bu özel oyunla ilgili daha fazla bilgi almak için oyunun yaratıcısı ekiple bir araya geldik.

Kağıda hayat vermek

Tearaway dünyası düz değil. Tamamen kağıttan yapılma, capcanlı bir 3D evren. Media Molecule kurucu ortağı Alex Evans oyunun dünyasını şu sözlerle anlatıyor: “Bazen narin, ancak her zaman sihirli. Her an karşınıza bir sürpriz çıkabilir. Kağıt mükemmel bir araç. Kağıtla hikayeler anlatabilirsiniz, kağıdı katlayabilirsiniz, üzerine çizim yapabilirsiniz… ve PlayStation Vita için de mükemmel bir tercih.”

Sadece PS Vita’da

Media Molecule hem oynanışı hem de PS Vita sisteminin özelliklerini kullanma şekli açısından benzersiz bir oyun yaratmak istedi. Ekip bu amaçla bir odada toplandı, beyin fırtınasına başladı ve ortaya atılan fikirlerden en iyilerini ve sisteme en uygunlarını kullanma kararı aldı. Bu süreç ise başka hiçbir yerde oynayamayacağınız bir oyunla sonuçlandı. “Sadece PS Vita’da oynanabilecek bir oyun oluşturmak istedik.” diyor yaratıcı yönetmen ve kurucu ortak Mark Healey. “Bu yüzden sistemin özelliklerini alıp en iyi şekilde kullanmaya çalıştık.”

Tearaway gözler önüne seriliyor

Media Molecule’un harika görünen aksiyon macera oyununda başka bir boyuttan gelen Iota adlı kuryenin hikayesi anlatılıyor. Tearaway dünyasında mahsur kalan karakteri mesajını teslim etmesi için gerçek dünyaya çıkarmanız gerekiyor. Kurucu ortak ve teknik yönetmen Dave Smith, “Geleneksel macera platform türünü aldık ve biraz Media Molecule havası kattık.” diyor. “Iota bir şeyle başa çıkamayacak kadar zayıf olduğunda sizin, yani oyuncunun, bu narin kağıt dünyaya bağlanmanızı sağlıyoruz.”

İki dünyayı birleştirmek

Tearaway gerçek dünya ile oyun dünyası arasında bağlantı kurarak bu iki dünyayı birleştiriyor. Bağlantıyı sağlayan ise PS Vita sisteminin dokunmatik ekran ve arka dokunmatik yüzey gibi benzersiz özellikleri. Mikrofona üflediğinizde veya bağırdığınızda Tearaway dünyası bundan etkileniyor veya PS Vita sisteminizi baş aşağı çevirdiğinizde oyun dünyasındaki nesneler aşağı düşüyor.

Dave, “Bazen oyun oynarken bir şeyden kaçmak için kumandanızı farkında olmadan eğersiniz.” diyor. “Biz de bu hareketleri alıp oyuna dahil etmek istedik. Ekrana dokunduğunuzda küçük bir etki yaratmıyorsunuz. Kelimenin tam anlamıyla dünyayı sallıyor, dünyaya bağırıyor, parmaklarınızla dünyayı kavrayıp yıkıyorsunuz.”

Mark ise, “Bu özelliklerin doğal ve mantıklı bir şekilde kullanılacağı yöntemler bulmak istedik.” diyor. “Örneğin, parmaklarınızla arka dokunmatik yüzeye vurduğunuzda Iota zıplayıp yüksek yerlere erişebilir. Ve parmaklarımı Tearaway dünyasına sokmaya bayılıyorum. Tanıtım videosunda göstermediğimiz birçok oynanış öğesi var. Örneğin ekranda kamera zoom’u parmağınızın boyutunu etkiliyor, yani parmağınız dağ büyüklüğünde de olabilir küçük bir ağaç kütüğü büyüklüğünde de. ”

Gerçeklik parmak uçlarınızda bükülüyor

Tearaway’de ilerledikçe gerçek kağıt trophy’ler açılıyor. Size e-posta ile gönderilen bu trophy’leri basabilip gerçek dünyada kullanabilirsiniz. Bu özellik, video oyunlarında nadir rastlanan benzersiz olanakların önünü açıyor. “Bunlar, oyunda özelleştirdiğiniz şeyler.” diyor Mark. “Tearaway’de bir şey yaratabilir, basıp gerçek dünyaya aktarabilir, PS Vita kamerasıyla resmini çekebilir ve oyuna geri koyabilirsiniz.”

Iota ve siz

Tearaway’deki tek konu Iota değil. Şirin kuryeyi kontrol ediyor olsanız da, maceralarında Iota’nın arkadaşı oluyor, zora düştüğünde yardım ediyor ve dünyasıyla etkileşime giriyorsunuz. Alex, “Bizce bu sizin, yani oyuncunun ve Iota’nın arasındaki arkadaşlığı anlatan bir oyun.” diyor.

Gelmiş geçmiş en iyi kurye

Iota’nın size mesajının ne kadar özel olduğunu merak ediyor musunuz? “Oyunu nasıl oynadığınıza göre değişiyor.” diyor Mark. “Yani oyunu kaç insan oynarsa, o kadar sayıda farklı mesaj olacak!”

Media Molecule ile gülümseyin

LittleBigPlanet’ta olduğu gibi Tearaway’de de çılgın ve komik anlar yaşayacaksınız. Media Molecule, kağıt cyclops’lardan çok renkli geyiklere kadar sizi güldürecek pek çok sürpriz hazırladı. Mark, “Biraz gülünç olmaktan korkmuyoruz.” derken gülümsüyor. Dave, “Sonuçta oyun yapıyoruz!” cümlesiyle Mark’a hak veriyor.

Adın arkasında ne var?

Tearaway bu aksiyon macera oyununa tam oturan bir ad, ancak gamescom 2012’den yalnızca bir iki hafta önce seçilmiş. Mark durumu şu sözlerle açıklıyor: “Oyunu geliştirirken çalıştığımız odanın adını koyduk, yani The Treehouse dedik. “Daha sonra oyun üzerinde çalışan ekibin adı olan Sandpit’i koyduk. Sonra da adı Uncovery. Pokey World gibi komik öneriler de geldi.”

Tearaway’in kahramanı Iota’nın adı da birkaç kez değişmiş. “Ama ne olduklarını söyleyemeyiz.” diyor Dave. “Adları başka projelerde kullanmak istiyoruz!”

Boyut önemli değil

Tearaway ekibi şu an 15 kişiden oluşuyor. Bazı geliştirme stüdyolarının tüm Tearaway ekibinden daha büyük departmanları olduğunu öğrenmek, bu sayı hakkında sizi daha iyi bir fikir verecektir. Ancak bu ekip, Media Molecule’dan bekleneni yerine getirerek, gören herkesi büyüleyen bir oyun yaratmayı başardı.

“Bu şirketin adına yakışan türde oyunlar yaratmaktan gurur duyuyoruz ve oyunlarımıza farklı bir hava kazandıran faktörün de bu olduğunu düşünüyorum.” diyor Dave.

kaynak: tr.playstation.com

Yazar Bilgileri

Viva la Vita !

Beni Facebook'da Bul
Facebook'da

Beni Twitter'dan Takip Et!
Takip Et @https://twitter.com/PSVitaTurkiye Twitter'da
Beni Google+'da Ekle
Google+'da

  • http://twitter.com/tnaygc Tuna Yağcı

    Kesinlikle almayı düşündüğüm bir oyun. En cazip gelen tarafı oyuncuya birçok kontrol olanağı sunması. Sanırım voice-gamification var, değil mi?

    • http://www.psvitaturkiye.com/ Skaty

      Evet, oyuna Vita’nın mikrofonu da dahil edilmiş ancak üfleme dışında ne şekilde daha kullanabileceğimizi göstermediler sanırım.

  • DoganReis

    Benim de alacağım oyunlar arasında.. Merakla bekliyorum..