WR3 Yapımcısı Oyundaki Gerçeklik ve Zevk Unsurları Hakkında Konuştu

Tarih Eyl 14 2012 - 2:01pm - avatar78
1612

Çeviri:  Tuna Yağcı (avatar78)
Kaynak: PocketGamer 

Bir el konsolu için yapması beklenen çok şey var; anlaşılması zor tarafı ise çok az Vita oyun geliştiricisinin size “gerçekçlik” diyebileceğiniz bir bakıştan bahsetmemesi.

Sony’nin yeni el konsolunun ultra gerçekçi çevre ve karakterleri ne kadar iyi gösterebileceği açıkça Uncharted:Golden Abyss, Resistance:Burning Skies ve birkaç spor oyununa bırakılmış. Lakin, hemen ileride köşeden(tabii ki tozlar içinde) oldukça yüksek grafikli bir oyun olan Milestones’s WRC 3’ü görebiliyoruz. Bu yanlızca Vita’da bir yarış oyunu değil, platfromun en kaliteli yapımları arasında olmaya kendini adayan harika görünümlü bir oyun.

Pocket Gamer, Milestone’da oyun yapımcısı olan Sebastien Pellicano’u bularak onunla stüdyosundaki bu gerçekçilik arayışı hakkında konuştu.

Motorlarınızı çalıştırın.

Sizi burada heyecanladıracak olan ilk şey görsel başarı; yani doğal olarak konuşmaya ilk buradan başlayacağız.

“Milestone’da geliştirilen yeni ekran kartının başarısı sayesinde WR3’ün hiçbir ralli oyununda olmayan kalitede ince detayları gösteren gölgeleme efektleri var.” diye başlıyor Pellicano.

“Yeni HD kaplama motoru bize tüm resmi şampiyonluk pistlerini yeniden ve titizlikle yapma imkanı tanıdı. Proje boyunca grafiklere, detaylı 3D modellemelerine, hava durumlarına ve oyundaki aracın gerçek tepki göstermesine odaklandık.”

Gaza basın.

WR3’teki her somun ve cıvata bize yerli yerinde gözüküyor ama tabii ki hala “zevk” unsuru bulunuyor. Buna rağmen sadece araba meraklıları bu duruma takdirle yaklaşacaktır.

“WR3 temel olarak 2012 sezonunun resmi şampiyonluk yarışına dayanıyor. Lakin, oyuncular hala career’leri esnasında WRC’nin klasik arabalarına-60’lardaki mevcut modellere-erişebilecek,” şeklinde onaylıyor Pellicano.

“Kariyer modu WR3’ün sinir merkezi, ve oyuncular WR3’te geçen her farklı coğrafik bölgeye alışmak zorunda. Oynanış klasik bölümler ve zamanla açılan birkaç yeni yarıştan oluşuyor. Aslında bu birkaç yeni yarış, eğlenceyi dibe vurup oyuncunun baya hızlı olmasını sağlamak için oluşturuldu.”

“Önceliğimiz oyuncuların kendilerini oyun içinde eğlenmesini sağlamaktı. WR3’te başarılmış olan simülasyon seviyesi kesinlikle yarış fanlarını heyecanlandıracak, yarı deneyimi olmayan oyunculara da yardım ederek onlara direksiyon arkasında eğlenceli zaman geçirtecek.”

Bas, bas bas!

Derinlerden gelen bu gerçekçilik seçilmiş arabalarla ve tecrübüyle gelen kurslarla birlikte her yarış hayranının kulağına bir müzik gibi gelecek. Pellicano bu gerçekçiliği insanlarda test ettirmeye, ve Dünya Ralli Şampiyonluğu adına yakıştırılamaması gibi bir korkunun engellemesinde çok istekli.

“Fizik motoru bir odak noktası, bu sayede oyuncuyu eşsiz simülasyon deneyimiyle buluşturabiliriz. Arabaların kullanımı ligdeki birçok oyuncuyla(Sébastien Loeb, Jari-Matti Latvala ve Armindo Araujo gibi isimlerle)yakın çalışarak oluşturuldu. Pit çalışanları da tekniksel bilgi yardımında bulundu.

“WR3, PS Vita’da 6 kişilik online multiplayer moduna sahip olacak. Buna ek olarak FIA de bize WRC.com üzerinden online turnuvalar planlama yetkisi de verdi. Bu site bize ileriki tarihlerde online karşılaşmaları duyurma ve her platform için sonuçları yayınlama yetkisi
veriyor. “

  • Oreally

    nfs ile aynı zamanda çıkmasaydı alabilirdim

  • UMBUT

    Herkese Merhaba ; 

    Oldukça eğlenceli olacak … Sabırsızlıkla bekliyorum.