Yoshida ile Vita’da 3D ve Her İki Platformda Çalışan Oyunlar Üzerine… (PS3-Vita)

Tarih Eyl 25 2012 - 11:00am - avatar78
1260

Shuhei Yoshida (PS CEO’su), Arstechnia adlı siteyle yaptığı röportajda PS3 ve Vita’da çalışan aynı oyunlar hakkındaki soruları cevapladı. (Site editörleri Yoshida ile (PS3 ve Vita’da aynı oyunların nasıl çalıştığı konusunda) görüşmek için Tokyo’daki ofisine gitmiş)

Röportajda önemli bir bilgi verildi. Bunlardan sanırım en heyecanlısı Sony’nin Vita’da gözlüklü 3D kullanımına olabilir yanıtını vermesi. Bunun haricinde röportajda oyunların PS3’ten Vita’ya port edilmesi ile ilgili bilgiler yer alıyor. Tam röportaj için:

-Hem PS3 hem de Vita’da bir oyunun geliştirilme süreci nasıl işliyor? Bu geliştirici takımları ayrı mı?

Sabit bir geliştirme sürecimiz yok. Bazı oyunları geliştirmeye PS3’te başlıyoruz ve Vita versiyonunu da bu süreçte ekliyoruz. Bazı oyunları da geliştirmeye Vita’da başlayıp PS3 desteğini daha sonra ekliyoruz. En yeni olanları ise geliştirmeye iki platfromda da aynı anda başlıyoruz. Yani projeden projeye değişiyor.

Uncharted ve Last of Us gibi cihazım tam gücünü kullanan yapımlar dışında PS3 ile Vita’nın güçleri birbirine çok yakın. Vita’nın küçük ekranı geliştiricilere kaplamaları ve detay seviyesini idareli kullanmalarını sağlıyor, bu sayede oyun Vita’da da oynanabiliyor. Artı olarak ana oyun motorunun kullanılması da geliştiricilere büyük kolaylık sağlıyor.

-Ortalama bir Vita oyunu ne kadar zamanda geliştirliyor? Aynı oyunun PS3’e geliştirilmesiyle kıyaslarsak da nasıl bir fark var?

Bu biraz da zamanlamayla ilgili. Bir oyunu PS3’ten Vita’ya aktarmak oyuna bağlı olarak birkaç ay sürüyor. Ek tutar ve zaman, ikisi(PS3 ve Vita) için çok da farklı değil, çünkü yaklaşık olarak aynı sistemler.

-Aynı oyunun farklı versiyonlarında çalışan takımlar ayrı mı?

Hayır, iki versiyon için de aynı geliştirici çalışıyor. Mükemmel bir güce sahipler. Yalnız bazı durumlarda, yani bazen geliştirici takımın PS3 oyununu Vita’ya aktarmak için gerekli kaynağı bulamadığı zamanlar oluyor, o zaman takıma Vita’ya oyun hazırlamada uzmanlaşmış başka bir takım buluyoruz.

Playstation All-Stars Battle Royale‘in PS3 versiyonu üzerinde SuperBot Entertainment, Vita versiyonu üzerinde ise Bluepoint Games çalışıyor. Bunun nedeni oyunun bir dövüş oyunu olması, yani kontroller ve ondan sonra aldığınız yanıtlar üzerinde durulması gereken hassas şeylerin değerlendirilmesini -özellikle cross platfrom-  istiyorsanız bu gerekli. Bu yüzden iki takım da birbiriyle çok yakın bir şekilde çalışıyor.

-3D, Vita’da gözlüklerle yapmayı düşündüğünüz bir şey mi?

Daha önce biliyorsunuz ki PS3’de denedik ve harika oldu. Yani, ilginç bir olay. Vita’da gerçek anlamda hiç denemedik ama asla, asla demeyin.

 

  • Mkaraca

    Güzel bir bilgilendirme olmuş tşk edrm. Vitada 3d merak ettiğim bir şey. bence 3-4 yıllık bir konsol olduğunda yeni bir takım oyunlarda 3D’i kullanabilirler, yeni bir takım aksesuarlar gerekebilir bunun için. belki de aksesuarsız bir teknoloji geliştirilir.

  • Akagunduz24

    adamim yoshida, kesnlkle en dobra dobra aciklamalar bu adamdan geliyr. yoksa yok varsa var.
    tesekkurler avatar,seni burda gormek guzel ;)

    • http://twitter.com/tnaygc Tuna Yağcı

      Sağ olun.