Zor Kararlar, Karmaşık Duygular… (Soul Sack)

Tarih Ağu 27 2012 - 1:26am - Skaty
1694

Mega Man, Lost Planet, Residen Evil gibi klasiklerin yapımında rol alan, Capcom’un demirbaşları arasında sayılan Keiji Inafune, son projesi olan Soul Sacrifice (Soul Sack) üzerine Resmi PlayStation Blog sayfasına bir röportaj verdi. Bu röportajda Soul Sack’ın acı ve fedakarlıklarla dolu maceralarının oyuna nasıl dahil edildiği ve beraberinde getirdiği karmaşık duyguların insanlara nasıl eğlenceli gelebileceği hakkında bilgi ediniyoruz.

Soul Sacrifice on PS Vita     Soul Sacrifice on PS Vita

PSB: Acı verici bir şeyi (kurban etmek) oyuna dahil edip bunu eğlenceli bir hale nasıl getirmeyi düşünüyorsunuz ?

Keiji Inafune: Kurban etmek (sacrifice) kelimesini duyduğunuzda elbette aklınıza acı verici şeyler geliyor. Böyle düşünüyorsunuz çünkü kurban etmek (feda etmek)   dendiğinde bunu kendinizi kurban etmek olarak algılıyorsunuz. Ancak arkadaşlarınızla birlikte oynadığınız zaman eğlenceli olabiliyor çünkü bu kez farklı diyaloglar meydana çıkabiliyor. Eğer karakteriniz ölüyorsa ve arkadaşınız sizi feda etmeye karar verirse şöyle deme olasılığınız olabiliyor: “Hey dostum ne yapıyorsun ? Beni kurban etme!”

Böylece dövüşmek için yeni yöntemler ortaya çıkıyor. Bu da beraberinde yeni kahramanlıkların doğmasına olanak sağlıyor: Kötü bir durumdan kurtulmak için kendinizi veya arkadaşınızı feda edebilir ya da arkadaşınıza kendisini grubun iyiliği için feda etmesini rica edebilirsiniz. Bunun her zaman “zevkli olacağını söyleyemem ancak içinde farklı bir eğlenceyi barındıracağı kesin!

Bu oyunda bazı kararlar almaya zorlanacaksınız. Söz konusu fedakarlık olduğunda oyun içinde küçük -taş, toprak ya da yakalayacağınız bir fare-  fedakarlıklarda bulunabileceğiniz gibi daha ciddi kararlar almanızı gerektirecek fedakarlıklarda da bulunmak zorunda kalacaksınız. Ne kadar büyük fedakarlık o kadar büyük güç demek. Seçim yapmak tamamen size kalmış.

PSB: Senaryoda bazı canavarların hikayesine de yer veriliyor. Birinin geçmişini bilmediğiniz zaman onu yok etmesi daha kolay değil midir ? Bu canavarlarla empati kurmamızı mı bekliyorsunuz ?

Keiji Inafune: Oyuncuya hissettirmek istediğim şeylerin başında “suçluluk duygusu” ve “karmaşa” geliyor. Oyunda feda etmek olduğu gibi kurtarmak da var. Bu ekstrem duygular ve yarattığı ikilem hep karşınıza çıkacak. Sizden bazı şeyleri feda etmenizi istiyorum ancak kurtarmayı da düşünmenizi istiyorum. Belki de güçlü bir canavarla karşılaştığınızda aslında dövüşlerden para kazanıp hasta kız kardeşinin yanına dönmesi gerektiğini öğreneceksiniz. Dövüş sırasında bunu öğrendiğinizde belki de kız kardeşini kurtarması için ona izin vermeyi düşüneceksiniz, ancak siz de dövüşü kazanmak istiyorsunuz.

İşte bu karmaşık duyguları oyunun genelinde hissettirmek istiyorum. Durumu göz önünde bulundurduğunuzda bu türde ekstrem kararlar alabilecek misiniz ?

PSB: Ahlaki kargaşanın oyunlarda es geçildiğiniz düşünüyor musunuz ? Sadece siyah ve beyaza odaklanan senaryolar… Kötüye karşı iyilik ?

Keiji Inafune: 25 Yıldır oyun endüstrisinin gelişimini izliyorum ve birçok modern aksiyon oyununu ön koltuktan seyrettim. Bu, deneyimi ne kadar gerçekçi  ve sansasyonel yapabileceğinizle ilgili.

Günümüzün en iyi oyunların yaratıcılarına baktığımızda, artık gerçekçi ve sansasyonelden daha fazlasını yapmak gerektiğinin farkındalar. Yeni bir şey yaratmak ve buna duygusal öğeler katmanın peşindeler.

PSB: Feda etmenin kurtarmaya karşı bir avantajı var mı ? Karakteri farklı şekilde mi evrimleştiriyor ?

Keiji Inafune: Karakterlerin özelleştirilebileceğini duymuşsunuzdur, bunun yanında çokça tercih ve seçeneğiniz olacak. Ancak görünüşünüzü etkileyecek olan asıl şey nasıl dövüşmeyi seçtiğiniz olacak. Kurban etmeyi seçtikçe daha şeytani, kurtarmayı seçtikçe ise daha iyimser görünümlü bir hal alacaksınız.

PSB: Multiplayer modunda neler paylaşılabilir ? Farklı karakterler bir arada savaşabiliyor mu ?

Keiji Inafune: Multiplayer modu kesinlikle Soul Sacrifice’nin büyük bir parçası. Sadece 4 kişinin bir araya gelip bir canavarla savaşması şeklinde olmayacak. Büyücünüzü ve takım arkadaşınızı seçerken çok stratejik olmanız gerekecek. Oyunculardan biri daha agresif olup ön sıralarda savaşmak, diğeri daha çok kurtarmak ve iyileştirmek, bir diğeri de zamanı durdurup diğerlerine yardım etmek isteyebilir.

Seçtiğiniz her tarz kendisiyle birlikte farklı bir strateji, dövüş ve saldırı teknikleri getirecek. Bu oyunun büyük bir parçasını oluşturacak.

Soul Sacrifice on PS Vita      Soul Sacrifice on PS Vita

PSB: Geliştiriciler PS Vita markasını oluştururken küçük çaplı oyunlardan tutun da ev konsollarının oyunlarına kadar birçok stratejiden yararlandılar, sizce en iyi taşınabilir deneyimi hangisi sunuyor ?

Keiji Inafune: Birden fazla oyuncu deneyimine öncülük eden Monster Hunter serisiyle yakından ilgiliyim. Aldığım keyif  bence PS Vita’nın özelliklerini keşfettikçe daha da artacak. Oyun dizaynına bir çok açıdan yaklaşabiliriz ama oluşturma süreci zor olmasına rağmen bence gerçek zamanlı onlineda en çok heyecan vereni çok kişilikli olanı.

Taşınabilir oyunlarda oynanış için çok fazla zaman ayıramazsınız, sanırım ideal olan 30 dakikalık bir zaman dilimi. Bunu bütün bir kitabı tek seferde bitirmeye çalışmak yerine, bölüm bölüm, aşama aşama okunması gibi görüyorum. Her bölümün sonunda sonuçları görmeyi seviyorum. Örneğin Soul Sacrifice’de, baş canavarla savaşıyorsunuz ve dövüşün sonunda hayatını bağışlamaya ya da kurban edip etmeyeceğinize karar veriyorsunuz. Oyunun sonunda bir kitap dolusu tecrübeniz oluyor. Benim açımdan bu yaklaşım PS Vita tasarımı açısından büyük anlam taşıyor.

PSB: Soul Sacrifice dünyası hakkında bize daha fazla ne söyleyebilirsiniz ? Geliştirmenin başlangıcından sonuna kadar ne gibi şeylerden ilham aldınız ?

Keiji Inafune: Soul Sacrifice’a zayıf ve umutsuz bir insan olarak, kapalı, küçük bir odada kurban edilmek üzere bekletilirken başlıyorsunuz. Karanlık fantastik bir dünya yaratmak istedim, ama bu herhangi bir hikaye oluşturmaktan ibaret değil. Eğer karakteriniz umutsuz ve çaresiz bir durumdayken doğruca gözlerinin içine baktığınızda herhangi bir şey de karanlık ve depresif gözükebilir. Ancak buradaki “karanlık fantasy hali, bulunduğunuz durumun bir sonucu.

PSB: Bu oyunu yapma sebeplerinizden birinin de, kariyerinizde ve hayatınızda yapmış olduğunu fedakarlıklar olduğundan bahsetmiştiniz. Hangisi daha ağır basıyor, kurtardıklarınız mı feda ettikleriniz mi ?

Keiji Inafune: (Gülüyor). Şu ana kadar olanlardan bahsedecek olursak, büyük ihtimalle daha çok fedakarlık diyebilirim. Ama bu fedakarlıkları bir şeyleri geri kazanmak için yaptığımı da söyleyebilirim. İnsanları ve birçok şeyi kurtarmak istedim… Hayat devam ediyor…

Yazar Bilgileri

Viva la Vita !

Beni Facebook'da Bul
Facebook'da

Beni Twitter'dan Takip Et!
Takip Et @https://twitter.com/PSVitaTurkiye Twitter'da
Beni Google+'da Ekle
Google+'da

  • http://twitter.com/tnaygc Tuna Yağcı

    Dostum hepsini çevirdin mi gerçekten? Helal olsun, iyi iş çıkartıyorsun. O çok uzun bir yazıydı.

    • http://www.psvitaturkiye.com/ Skaty

      Tam yazı dostum, İngilizcem yettiğince çevirmeye çalıştım. Sürç-i lisan ettiysem affola.